Конспект інтегрованого уроку математики та соціально - побутового орієнтування
Тема: Різницеве та кратне порівняння чисел.
Тип уроку: інтегрований урок математики та
соціально – побутового орієнтування.
Вид уроку: урок узагальнення та
систематизації знань (корекція і вдосконалення вмінь та навичок).
Мета: закріпити та узагальнити знання учнів з різницевого та кратного порівняння
чисел, розуміння різниці між відношеннями «на... менше» і «в... разів менше», вміння розв’язувати приклади і задачі на віднімання,
ділення. Виховувати наполегливість, самостійність. Розвивати вміння висловлювати власну думку.
Забезпечити належні умови для продуктивної пізнавальної діяльності учнів. Коригувати психічні процеси, мовлення, знання,
вміння, навички учнів.
Очікувані
результати:
ü закріпити та узагальнити
знання з теми: «Різницеве та кратне порівняння чисел»;
ü підвищити мотивацію
навчальної діяльності учнів за рахунок нестандартної форми проведення уроку;
ü розвивати вміння
висловлювати власну думку;
ü підвищувати рівень
соціальної адаптації учнів.
Обладнання
і матеріали: мультимедійний проектор, презентація, дидактичні, роздаткові та відео- матеріали, картки-опори,
фліпчарт, маркер.
Словникова
робота:
різницеве, кратне порівняння чисел.
ХІД УРОКУ
І.
Організаційна та психологічна підготовка учнів до уроку.
Мета етапу: створити сприятливу
атмосферу уроку, корекція уяви і мислення.
Перевірити готовність учнів до уроку.
Налаштувати на позитивне сприйняття матеріалу.
Вчитель:
Сонце до нас посміхається,
Наш клас із гостями вітається,
Покликав у клас голосистий дзвінок.
Готові до праці? Почнемо урок.
На урок старання не забудьте взяти.
Сіли всі рівненько, будемо працювати.
Вчитель: – А працювати на уроці будемо під гаслом: «Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати».
ІІ. Оголошення,
представлення теми та очікуваних навчальних результатів
Мета етапу: забезпечити розуміння
учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти в
результаті уроку і чого від них очікує вчитель.
Прийом «Очікування». Вчитель: Подумайте і скажіть, яким
має пройти наш урок? (цікавим, загадковим, навчальним, продуктивним, веселим.) — А якими для цього на
уроці повинні бути ви? (наполегливими, дисциплінованими, уважними, зібраними,
активними.) — Отже, якщо ви будете такими, то
ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок.
Учитель повідомляє тему,
мету та очікувані результати уроку, а також наголошує, що сьогоднішній урок
буде тісно пов'язаний з таким предметом як соціально – побутове орієнтування.
ІІІ. Перевірка
домашнього завдання, аналіз результатів.
Мета етапу: перевірити рівень
засвоєння знань.
Учитель зазначає, що учням потрібно було повторити
розуміння різниці між відношеннями
«на... більше або менше» і «у... разів більше або менше»,
розв’язати приклади і задачі на віднімання та
ділення.
Вчитель: якщо запитується: на скільки більше (менше), яку
дію ми повинні виконувати? ( Учні відповідають: віднімання).
А якщо стоїть
запитання: у скільки разів більше (менше), то яку дію потрібно виконувати? (
Учні відповідають: ділення).
В учнів на столах роздатковий матеріал: картки –
опори: «Різницеве та кратне порівняння чисел».
Картка – опора.
РІЗНИЦЕВЕ ПОРІВНЯННЯ
|
КРАТНЕ ПОРІВНЯННЯ
|
На скільки більше (менше)
а – в
Відповідь: на… більше (менше).
|
У скільки разів більше (менше)
а : в
Відповідь: на… більше (менше).
|
Ø Щоб дізнатися, на скільки одне число більше (менше), ніж друге, потрібно
від більшого числа відняти менше.
Ø Щоб дізнатися, у скільки одне число більше (менше), ніж друге, потрібно
більше число поділити на менше.
ІV. Усний рахунок.
Мета етапу: активізувати
пізнавальну діяльність учнів.
Завдання для гострого розуму.
Учні рахують усно та відповідають
на запитання:
1. На скільки 70 кг більше
10 кг ?
2. Ділене 40, дільник 8.
Знайди частку.
3. На скільки цукерки за ціною 60 гривень дорожчі за цукерки за 54
гривні?
4. Баба Яга для домовичка
Кузі пекла пироги з яблуками. У суботу вона спекла 60 пирогів, а у неділю - 30.
У скільки разів більше пирогів спекла Баба Яга для домовичка у суботу, ніж у
неділю?
5. Що важче 5 кг борошна чи
5 кг зефіру?
Учитель
підводить підсумок роботи, визначає найкмітливішого.
VІ. Актуалізація опорних знань і способів діяльності.
Мета етапу: створити умови для
продуктивної роботи учнів та їх співпраці один з одним.
Завдання 1.
У
віконечках після задач на різницеве порівняння встав букву Р, а після задач на кратне порівняння - букву К.
(
роздатковий матеріал)
П.І.учня (учениці)_________________________
1
|
Фарба коштує 36 гривень, а щітка – 9 гривень. У скільки разів щітка
дешевша за фарбу?
|
|
2
|
Засіб для чищення одягу коштує 105 гривень, а засіб для чищення взуття –
78 гривень? На скільки дорожчий засіб для чищення одягу?
|
|
3
|
На приготування салату потрібно 80 г огірків та 8 г петрушки. У скільки
разів петрушки потрібно менше, ніж огірків?
|
|
4
|
На приготування салату потрібно 80 г огірків та 8 г петрушки. На скільки
грамів петрушки потрібно менше, ніж огірків?
|
Вчитель збирає картки та переглядає правильність
виконання. Вони будуть роздані учням на домашнє завдання.
Колективна робота
(за дошкою)
Задача 1 Пральний порошок «REX» коштує 10 гривень, а пральний порошок «Tide» 23 гривні. На скільки дорожчий пральний засіб «Tide», ніж «REX»?
Задача 2. В холодильнику було 6 порцій шоколадного морозива та 12 порцій
ванільного морозива. На скільки більше ванільного морозива було у холодильнику? У скільки
разів ванільного морозива було більше, ніж шоколадного?
VІІ. Фізпауза
Мета етапу: зняття психофізичного
напруження.
Вправи для зняття втоми та
розслаблення м’язів тулуба, кістей рук.
Вправа:«Цифри»
Хід
вправи: стоячи, за інструкціями
вчителя виконуємо вправу: пишемо цифри у
незвичний спосіб.
Цифру 1 «пишемо» носом ,
цифру 2 – підборіддям,
цифру 3 – правим плечем,
цифру 4 – лівим плечем,
цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,
цифру 6 – лівим ліктем,
цифру 7 – правим коліном,
цифру 8 – лівим коліном,
цифру 9 – правою ногою,
а десяточку – «хвостиком».
VІІІ. Застосування знань і способів діяльності
Вправа: «Кухарі»
Логічні питання:
v Який посуд не можна наповнити? (Повний)
v З якого посуду не можна нічого з’їсти? (З
порожнього)
Виберіть продукти для приготування борщу, з’ єднайте стрілками з каструлею (На флепчарті – плакат із перерахованими продуктами для
приготування борщу).
Цукерки
Капуста
Перець
Буряк
Цибуля
Зефір
М’ясо
Картопля
Морква
Піца
Томат
Історична довідка про
овочі, яку підготували учні.
(Картопля)
Батьківщина
цього овоча — Північна Америка. Картопля з’явилася в Європі в середині XVII
століття як декоративна рослина. Спочатку його вирощували на підвіконнях і
милувалися цвітінням, а вже потім почали вживати в їжу. Розповідають, що якийсь
адмірал привіз цю рослину до Англії і, коли її виростили, пригостив друзів її
стеблами і листям, підсмаженими в маслі. Наші предки перед
вживанням її варили і густо посипали цукром. Цей овоч, знайдений у Перу,
так припав до смаку європейцям, що вони спорудили пам'ятник, і не один. Зараз
ми всі любимо картоплю і недарма кажемо, що це наш другий хліб.
(Цибуля)
Корисні
властивості цибулі відомі з давніх віків, і дійшли до нас.
Якою була б
наше життя без цибулі? Її їдять кожен день тисячі людей по всій планеті. Він
дешевий, але надає стравам наваристого і пікантний смак, лікує та захищає від
мікробів і поганого настрою. Безліч корисних властивостей цибулі знали паші
предки: і сьогодні користуються популярністю народні кошти з цим овочем для
лікування застуд, кашлю. Цибуля
використовується в їжу з дуже давніх часів і всі, напевно, знають, що коли
починають її різати, з очей починають текти сльози.
А чому ми плачемо від цибулі? Виявляється, в цибулі міститься масло, до складу
якого входить сірка, що не тільки надає цибулі різкий запах, а й подразнює очі.
Через це відбувається моргання і виділення сліз, щоб змити подразник.
Перегляд відеороліку: (2 хв 06с)
«Як приготувати борщ».
Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=StWtYtHM5s0
Вчитель.
Історична довідка
. Борщ
- найбільш росповсюджена страва в Україні.
Існувало три види традиційного борщу.
Червоний - готували з капустою, буряком, морквою, петрушкою (пастернаком), а з другої половини 19-го ст. - з картоплею.У святкові дні або по неділям борщ варили на м'ясній юшці, у будні смажили сало з цибулею і часником. В борщ додавали як власне буряк, так і буряковий квас, для кислоти додавали сироватку або буряковий квас. Для гостроти смаку в борщ давали червоного перцю. Борщ готували з квасолею, додавали у нього підсмажене борошно, пшоняну чи гречану каші, галушки. На заході борщ готували дуже рідким тільки з буряка, без капусти чи картоплі, приправляючит зажаркою, а для кислоти додавали вишневий чи яблучний сік. У піст борщ варили без м'яса і сала, тільки на олії, але додавали гриби, сушену, варену або смажену рибу.
Існувало три види традиційного борщу.
Червоний - готували з капустою, буряком, морквою, петрушкою (пастернаком), а з другої половини 19-го ст. - з картоплею.У святкові дні або по неділям борщ варили на м'ясній юшці, у будні смажили сало з цибулею і часником. В борщ додавали як власне буряк, так і буряковий квас, для кислоти додавали сироватку або буряковий квас. Для гостроти смаку в борщ давали червоного перцю. Борщ готували з квасолею, додавали у нього підсмажене борошно, пшоняну чи гречану каші, галушки. На заході борщ готували дуже рідким тільки з буряка, без капусти чи картоплі, приправляючит зажаркою, а для кислоти додавали вишневий чи яблучний сік. У піст борщ варили без м'яса і сала, тільки на олії, але додавали гриби, сушену, варену або смажену рибу.
Зелений борщ (весінній) - з кваском. Його
варили з молодим кваском, кропивою, лободою, молодим листям буряка, додавали
варене яйце, сметану або сироватку. Так само, у пісні дні зелений борщ готували
не на м'ясі, а з грибами або рибою.
Холодний борщ готували у спекотні літні
дні. Молодий буряк варили, різали соломкою, заправляли квасом, сироваткою,
маслянкою або сметаною. Додавали свіжу зелень петрушки, кропу, цибулі, часнику
та додавали варені яйця. Вживали охолодженим з хлібом та вареною картоплею. Слово "борщ" походить від назви
рослини "борщовик", листя якої використовувались у приготуванні
страви.
Український борщ: рецепт (роздатковий
матеріал)
На 1 літр страви вам знадобиться: буряк-150 г, картопля
-210 г, морква-50 г, цибуля -35 г, томатна паста – 30 г, капуста – 100 г,
часник -10 г, петрушка – 20 г, сало –
120 г, перець солодкий – 25 г.
Творче завдання: переглянувши відеоролік та маючи перед собою рецепт
приготування борщу скласти задачу на різницеве та задачу на кратне порівняння
чисел. Учням, які потребують допомоги при складанні задач, вчитель роздає
задачі з підказкою.
Задача з підказкою: для приготування борщу потрібно_____г ( назва продукту)
та _____г (назва продукту). На скільки більше(менше) потрібно (назва продукту), ніж (назва
продукту)?
Задача з підказкою: для приготування борщу потрібно_____г ( назва продукту)
та _____г (назва продукту). У скільки разів більше(менше) потрібно (назва продукту), ніж (назва
продукту)?
Тестові
завдання для самостійного виконання.
Обери
правильну відповідь.
1. Зменшити в 3 рази : 27 ц
А
|
24
|
B
|
9
|
C
|
20
|
Відповідь._____
2.На скільки більше 99 за 109 ?
A |
10 |
B |
19 |
C |
100 |
Відповідь._____
3.Зменшити на 7 число: 84.
A |
76 |
B |
12 |
C |
77 |
Відповідь._____
4.
Суму чисел 12 і 6 зменшити в 6 разів.
A |
3 |
B |
1 |
C |
12 |
Відповідь._____
5.Число
20 зменшити на добуток чисел 5 і 3.
A |
12 |
B |
5 |
C |
16 |
Відповідь._____
ІХ. Підбиття
підсумків та оцінювання результатів.
Мета етапу: здійснити рефлексію та
проаналізувати ступінь реалізації поставлених цілей. Слайд 11
Учитель говорить про використання математичних
знань в побуті.
Інтерактивна вправа: «Кольорові папірці». .( Перегляд
скрайб-презентації)
(2 хв. 29с) Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=K4h3XGS7fmc
В учнів на партах знаходяться папірці двох
кольорів: жовтий та червоний. Якщо учень задоволений своєю роботою на уроці та
урок сподобався, то він піднімає червоний папірець, а, якщо –«ні», то – жовтий.
Вчитель. Що ж ми за кухарі, якщо
не подаруємо нашим гостям рецепти. Учні дарують «рецепти успіху» гостям.
Рецепт успіху.
Візміть чашу терпіння,
Покладіть на дно Знання насіння,
Туди побільше Любові влийте,
Ще й дві пригоршні щедрості вкиньте
Хлюпніть гумору одну міру
І додайте якомога більше Віри,
Зверху Добром, як слід, посипайте,
Потім ретельно перемішайте –
Напій цей приймайте щодня
Протягом всього свого життя!
Х. Інформація про домашнє завдання.
Мета етапу: постановка навчальної
проблеми і завдань з пошуком їх вирішення.
1.Розвязати задачі на різницеве та кратне
порівняння чисел.
Учні отримують картки, з якими працювали на уроці
та визначали вид задачі.
Немає коментарів:
Дописати коментар