Головна сторінка



Раді вітати Вас на нашому блозі!

Шановні колеги! Сподіваємось, що матеріали блогу допоможуть вдосконалити та урізноманітнити вашу професійну діяльність. Розраховуємо на підтримку однодумців. Бажаємо всім відвідувачам творчих злетів, здоров'я та злагоди у Ваших сім'ях.

"Ваша сила – віра в себе. Ваша свобода – відповідальність за власний розвиток. Ваші здібності – культура самостворення." 
                          (А. Смоловик)

Паспорт творчої групи

Мета діяльності групи: спрямування методичної роботи на реалізацію творчого потенціалу вчителів, пошук ефективних шляхів застосування результатів наукових досліджень, об’єднання креативних педагогів – однодумців.



Назва організації на базі якої створено творчу групу
Комунальний заклад освіти Жовтоводська спеціальна загальноосвітня школа
З якого часу працює творча група
З 2001 року
Керівник творчої групи
Лісна Людмила Михайлівна, вчитель математики, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель».
Якісний склад творчої групи
Олійник Наталія Іванівна, вчитель-дефектолог вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель».
Шокотько Людмила Григорівна, педагог-організатор, керівник гуртка "Сім Я"
Проблема, над якою працює творча група
Розвиток креативного мислення педагогів.


  Пріоритетні напрямки роботи творчої групи.
       
  •   Залучення до роботи творчої групи педагогів – практиків, які впроваджують в навчально – виховний  процес нові технології навчання.
  •   Оцінка рівня готовності вчителів  школи до креативної діяльності та до  виконання завдань науково –  методичної  проблеми.
  •  Підбір та висвітлення інформації щодо науково – методичної проблеми.
  •    Сприяння самореалізації педагогів у різних видах                       діяльності.
 Обговорення питання Е -атестації педпрацівників.
 До роботи залучаються творчо працюючі педагоги.

Положення про творчу групу в системі науково – методичної роботи педагогічних працівників комунального закладу освіти  Жовтоводьської спеціальної загальноосвітньої школи .
1.Загальні положення
1.1.Творча група – одна із групових форм діяльності педагогічних працівників у системі методичної роботи спеціальної школи, що створюється відповідно до Закону України « Про загальну середню освіту», що об’єднує педагогів, які працюють з обраною фаховою та методичною проблемою.
1.2. Метою творчої групи є підвищення професійної компетенції педагогічних кадрів та залучення їх до науково – дослідницької роботи.1.3.Завдання творчої групи: 
*        вивчення досягнень сучасної корекційної педагогіки та впровадження їх у  практику;
 врахування рекомендацій педагогічної науки, їх апробація;
 створення, вивчення, узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду;
*        сприяння вдосконаленню навчально – виховного процесу, застосування сучасних методів і прийомів корекційного навчання;
*        апробація авторських моделей досвіду;
*        підвищення фахової майстерності педагогів;
*        сприяння самовираженню  особистості педагогів у процесі професійної діяльності;
*        здійснення моніторингу ефективності використання освітніх технологій у навчально – виховному та корекційному процесах. 
1.4.Творча група створюється на добровільних засадах із числа найбільш досвідчених і теоретично підготовлених педагогічних працівників, які виявили бажання і інтерес до розробки науково – методичної проблеми.
1.5.Орієнтований склад творчої групи – 5-7 осіб.                                
2.Види творчих груп.
2.1.Творчі групи в залежності від проблеми, над якою вони працюють, змісту, обсягу завдань поділяються на два типи:- творчі групи, які працюють над упровадженням результатів наукових досліджень ( над відповідною науково – методичною проблемою);-  творчі групи, діяльність яких спрямована на вивчення і впровадження відомого перспективного педагогічного досвіду.
2.2.Творчі групи поділяються на довготривалі і короткотривалі.
2.3.Термін участі педагогів в довготривалих творчих групах – від 1 до 3 років; короткотривалих – до 1-3 місяців.
2.4.Короткотривалі творчі групи поділяються на динамічні, ініціативні, фокусні , профільні.
2.5. Динамічні творчі групи утворюються з педагогів різного фаху, яких об’єднує спільна науково – методична проблема, досліджувана методичними об’єднаннями, педагогічним колективом.
2.6. Ініціативні творчі групи створюються з метою розробки певного методичного заходу, засідання педагогічної ради тощо. Діяльність їх має тимчасовий характер.
2.7. Фокусні творчі групи створюються з контрольно-діагностичною, корекційною чи контрольно – прогностичною метою для пошуку оптимального варіанту чітко окресленої проблеми. Робота групи триває 30 -40 хвилин.
2.8. Профільна творча група об’єднує педагогів однієї освітньої галузі,які досліджують одну й ту ж проблему.  
3. Напрямки діяльності творчої групи.
3.1. Організаційний напрямок забезпечує створення творчої групи із залученням до її роботи педагогів – практиків, які впроваджують у навчально – виховний процес нові технології навчання і виховання, беруть участь в апробаціях авторських моделей, науково – практичних конференціях тощо.
3.2. Діагностичний напрямок передбачає експертну оцінку створення і впровадження ефективних технологій навчання, виховання.
3.3. Інформаційний напрям сприяє підготовці за результатами роботи творчої групи узагальнюючих матеріалів та забезпечує ознайомлення з ними педагогів.
3.4. Креативний напрям забезпечує розвиток творчого потенціалу педагогів, їх самореалізацію у різних видах діяльності. 
4. Алгоритм діяльності творчої групи.
4.1. Глибоке вивчення науково – педагогічної літератури з проблеми, засвоєння існуючого досвіду, консультації з науково – педагогічними працівниками науки.
4.2. Розробка моделей, схем, рекомендацій, порад з упровадження в практику досягнень науки.
4.3. Створення та апробація перспективного педагогічного досвіду.
4.4. Поширення досвіду: виступ перед педагогічними працівниками, пропаганда в пресі, консультування, проведення педрад, засідань,  методичних об’єднань, семінарів- практикумів тощо.                              
5. Спрямування діяльності членів творчої групи.Члени творчої групи:
5.1. Знайомляться з логікою виникнення інновацій, їх поширенням та становленням в педагогічній практиці. Моделюють, розробляють схеми, рекомендації,  поради щодо їх використання.
5.2. Відпрацьовують індивідуальні методики трансформації інновацій та сучасних технологій у практику
.5.3.  Формують перспективний педагогічний досвід з досліджуваної проблеми.
5.4.   Апробують, коригують,уточнюють розроблені рекомендації.
5.5. Виступають з доповідями, повідомленнями, демонструють досвід широкому загалу педагогічних працівників під час виступів у пресі, практикою відкритих уроків.                             
6. Організація роботи творчої групи.
6.1. Роботу творчих груп організовує керівник навчального закладу та представники методичних та науково – методичної служби.
6.2.  Ефективність діяльності творчих груп забезпечують методична служба, що визначає конкретні завдання, координує плани.
6.3.  Результати діяльності творчих груп розглядаються на засіданнях МО, педагогічній, методичній раді.
6.4.  Керівництво групою здійснює визначений педагогічною громадськістю педагог, який забезпечує організацію діяльності творчої групи.
6.5. Склад творчих груп та їх керівники затверджуються відповідним наказом навчального закладу.
6.6.  Кількість засідань творчих груп протягом року може варіюватись від 2 до 5 .
6.7. У рамках засідань творчих груп використовуються такі форми організації: семінари, семінари-практикуми, тренінги,  творчі звіти, кола їдей, майстер-класи, панорами творчих здобутків, методичні діалоги, презентації тощо.                          
 7. Вимоги до рекомендацій творчої групи.
7.1. Обгрунтування проблеми, ідеї.
7.2. Визначення завдань методичній службі, педагогічним працівникам щодо впровадження рекомендацій в практику.
7.3.  Розробка рекомендацій з урахуванням умов, у яких вони можуть бути реалізовані та можливостей педагогів.

 ЗВіТ ПРО РОБОТУ ТВОРЧОї ГРУПИ «ПОШУК» за 2014-2015 н. р.
                  ( V етап роботи над методичною проблемою)

          
Згідно річного плану роботи школи та плану роботи творчої групи протягом 2014-2015 н. р. колектив творчої  групи «Пошук» у складі Лісної Л.М., Шокотько Л.Г., Олійник Н.І працював над   V етапом (підсумковим) методичної проблеми, єдиною  загально - методичною проблемою «Створення інноваційного навчально-виховного середовища як головна умова комплексної реабілітації дітей з особливими освітніми потребами». 
Творчість відрізняється від виготовлення унікальністю результату. До повноцінної реалізації творчих здібностей готовий той вчитель, який має чітко спланований план дій. 
         Удосконаленню професійної підготовки педагогічних кадрів у школі сприяє інноваційна методична робота, яка збагачує їх педагогічними знахідками, дає змогу учителям оволодівати фаховою майстерністю, підтримує в педагогічному колективі дух творчості, прагнення до пошуку. 
          Діяльність творчої групи в школі спрямована на вдосконалення самоосвіти вчителя, безперервного підвищення своєї кваліфікації, вдосконалення педагогічної майстерності, всебічного розвитку творчих здібностей педагогів, створення і поширення педагогіч­ного досвіду.
       Головною метою роботи творчої групи «Пошук» є підвищення професійної компетенції педагогічних кадрів, залучення їх до науково-дослідницької роботи та вивчення досягнень сучасної колекційної педагогіки, впровадження їх у практику.
Алгоритмом діяльності творчої групи є:
·       глибоке вивчення науково-педагогічної проблеми;
·       розробка моделей, схем, рекомендацій , порад з упровадження у практику досягнень науки;
·       створення та апробація перспективного педагогічного досвіду;
·       відпрацювання індивідуальних методик трансформацій інновацій та сучасних технологій в практику;
·       демонстрація досвіду широкому загалу педагогічних працівників під час виступів практикою відкритих уроків, майстер-класів.
      Основними напрямками науково - методичної роботи творчої групи «Пошук» в 2014-2015 н.р. були:
-  професійно-педагогічне  навчання педпрацівників;
- оволодіння  досягненнями педагогічної роботи і практики, досконалими сучасними  методичними формами та прийомами навчання, реабілітаційно – відновлювальної роботи;
- організація підвищення  фахової освіти  та кваліфікації педкадрів; 
- поширення досвіду роботи педагогічного колективу шляхом публікацій статей на сайті школи, в освітянській пресі області та України;
- використання передового педагогічного досвіду;
- інформаційно-видавнича діяльність;
- індивідуалізація і диференціація навчального процесу ;
- підвищення ролі методичних об’єднань в розвитку творчого потенціалу вчителя;
- прогнозування результатів педагогічної діяльності в процесі викладання основ наук;
- розробку програмово – методичного забезпечення;
- розробку та втілення в життя соціальних проектів. 
      Науково - методична робота  з вчителями містила індивідуальні, групові та масові форми роботи, що тісно пов’язані  й доповнюють одна одну, поглиблюють знання педагогів з теорії та проблем навчання й виховання.
Наукова, науково-методична  та дослідницька робота творчої групи  стала головною складовою діяльності щодо виконання місії навчального закладу, сутність якої полягає у формуванні життєвих компетентностей  розумово відсталих школярів для їх подальшої адаптації  в соціумі. 
В 2014-2015н.р . члени творчої групи були учасниками всіх шкільних методичних заходів, приймали участь у підготовці педагогічних рад, семінарів, конференцій, використовуючи інноваційні форми проведення.
В рамках засідань творчої групи використовувалися такі форми організації:
·       семінари-практикуми;
·       вебінари;
·       методичні діалоги;
·       панорами творчих здобутків;
·       презентації;
·       кола ідей.
Членами творчої групи  розроблені  методичні та практичні посібники: «Продуктивний урок в спеціальній школі», «Аплікація» (до програми позашкільної освіти), «Відсотки», підбірки завдань для учнів, дидактичні матеріали. Члени творчої групи прийняли участь у вебінарі «101 цікава ідея проведення сучасного уроку» та отримали відповідні сертифікати. Разом з учнями та їх батьками підготовлені та відправлені роботи на Всеукраїнський фестиваль дитячої творчості « Повір у себе».
 На освітньому порталі «Дніпропетровська освітньо – інформаційна мережа»,  розміщені матеріали про діяльність творчої групи «Пошук», а також надруковані матеріали в «Учительському журналі on – line». Вчителі  Олійник Н.І , Лісна Л.М., Шокотько Л.Г.  постійно розміщують та оновлюють матеріали в своїх блогах на шкільному сайті, підвищуючи цим самим рейтинг закладу. Велика робота проводилася по підготовці до реалізації обласного науково – педагогічного проекту «Електронна атестація педагогічних працівників» з метою оновлення змісту і форм проведення атестації педагогічних працівників.. Також було організовано роботу дистанційного консультаційного пункту з питань Е – атестації, створення скрайб- презентацій. До роботи творчої групи на протязі року постійно залучалися творчо працюючі вчителі.
   Проведено ретельний аналіз роботи над науково – методичною проблемою за рік, вироблено пріоритетні напрямки  та завдання подальшої діяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар